Posteado por: nauzzet | octubre 23, 2008

Correus, un món apart

Avui he arribat molt activa a treballar, fins i tot estava decidida a anar a correus a enviar 10 o 12 burofaxs que tinc pendents, cosa que has de fer tant bon punt arribes a la feina, quan la cua de correus no arriba a les escales i pregar a tots els Déus haguts i per haver per que et toqui la funcionària “simpàtica” i que no et fulmini amb la mirada només obrir la boca per dir: burofaxs, amb acús de rebuda i certificació… (ho dius amb la boca petita, evitant mirar-la als ulls i guardant una distància prudencial amb la persona de darrera el taulell, no es donés el cas que et saltés a la iugular (no sé si s’escriu així).

Això de correus es mereixeria un post apart, no entenc d’on treuen les treballadores aquella persimònia que les caracteritza. Ei, i que tan és que hi hagi una sola persona esperant com un centenar, elles no minvaran el ritme, potser no han après que l’ésser humà té la capacitat de treballar a diferents velocitats. N’hi ha una que em fa molta gràcia, bé la veritat és què em treu de polleguera, es passa la tarda mirant-se les ungles! No, però la senyora s’hi esforça eh, que se les mira i remira tot atenent al públic, això si, per enviar una trista carta certíficada t’hi pots tirar 20 minuts, més d’un dia he estat temptada de treure’m la llima del bolso i polir-les’hi jo!

Una altra cosa habitual és la ferum que desprèn la sala, obres la porta i penses: bé, decididament, he arribat. Tot i que ben pensat tampoc és d’extranyar tenint en compte la calor que hi fa (per mi que tot l’any tenen conectada la calefacció, possiblement la lentitud de les empleades ve derivat indirectament per això, la persimònia és una tàctica per no suar!) i per la gran multitud de gent que espera pacientment (i no tant pacientment) a ser atesos.

Tampoc acabo d’entendre perquè les treballadores (altrament dit dones de darrera el taulell) parlen a crits i vocalitzant extremadament quan un estranger no entèn el que els diu, que jo penso: aviam, és de fora, però no sord ni tonto. Però res, elles amb lo seu.

Ben mirat, veus i sents coses ben extranyes, xerres amb uns i altres, escoltes dissimuladament converses alienes, com que quan hi vas pots restar-hi tota la tarda tens temps per fer vida social i tot. Oh, jo estic segura que més d’una parella n’ha sortit. En fi, demà a la tarda ja tinc plans, algú s’hi apunta amb mi?

Responses

  1. A l’Hospitalet (el del Llobregat) en tenim les més tètriques oficines de correus, t’invito a visitar-les, sobretot la de la plaça del repartidor (l’hospitalet centre) i la de Rambla de la Marina (Bellvitge). Sempre que hi he anat he tingut dubtes de si entrava a correus o a una sucursal de la Gestapo.

  2. Doncs jo vaig a una de sant gervasi… i no vegis…
    El que he vist allà no ho he vist enlloc…
    Un dia, amb una cua fins el carrer, un dels treballadors va sortir dient que marxava a esmorzar ben alt… i la gent, es va començar a posar dels nervis…..
    A mi em ve ganes a vegades de tirar un Cv i a veure si tinc sort… mira que viuen be, aquests!!!!

  3. Avui casualitat de la vida he hagut d’anar a Correus i poc m’ha faltat perquè em treiessin de polleguera. Lentitud desesperant i………..culló, quina parsimònia. Odio que em facin esperar més del que és raonable. Finalment, i en honor a la veritat, m’ha atès un noi atent i responsable. En fi, l’Administració ja sol ser això…..tot es farà segons el seu tempo!

  4. Ei noia, que fa temps que no sabem de tu…!!! Que rutllen be les coses???
    Va vinga, no ens abandonis, que et trobem a faltar!


Responder

Categorías

